Åfy, vilket skitår.

1kommentarer

2008:

Jobb:
1. Jag jobbade på dagis.
2. Jag slutade på dagiset.
3. Jag började jobba på gruppboende.
4. Jag slutade aldrig jobba på gruppboende.

Kärlek:
1. Hahahaha.

Pengar:
1. Ja.

Hälsa:
1. Nej.

Tjarrå 2008.
Man kan säga att du var det sämsta året.
Fult gjort.
Du kunde bjudit till en aning.
Som jag gjorde.
Jag försökte.

Alltså.
KIM!
Det där lugnet folk åker till Thailand för att hitta.
Den där inre friden.
Den man letar efter.
Jag har den.
Jag har aldrig behövt leta.
Men...
Så fort allt känns bra och lugnt så blir jag uttråkad.
Drama.
Jag måste skapa drama.
Jag säger konstiga saker.
Kanske till och med
ljuger, omg?
Jag vet ju att det är konstigt.
Jag skrattar inombords, speciellt när jag ser din blick.
Den förvirrade blicken.
Den som undrar om jag är på riktigt.
Jag är på riktigt och du borde ha lärt dig.
Men ibland drabbar det den oskyldige och då
ber jag om ursäkt.
-"Förlåt, det var inte jag, det var spriten".
Äh, man kan säga att om jag hade haft skägg hade det
suttit fast i brevlådan.


Ja, år 2009 ska bli snällare.
Jag ska vara
snäll.
Åfy.
Tänk om jag dör av tristess?
Alla som vill vara kompis med en snäll räcker upp en hand..
Ingen?
Jaha.
Då tar jag tillbaka det jag sa.
2009 ska bli värre än någonsin.
Jag kommer ha skoj och du får sitta brevid och titta på.
Men KIM, fult sagt!

Nyår?
Ja.
Jag satt hemma med min elefant och kollade

Jan Malmsjö som läste nyårsklockan i vanlig ordning.
Det var fyrverkerigalet utanför fönstret OCH på min balkong.
Jag sprang över till
Jakob, vilket jag aldrig skulle ha gjort.
Jag kom hem och
däckade med huvudet rakt i kudden
och sen legat så tills jag nästan var blå.
Jag var lila.

Jävlajävelsnyår.
Det är något med Nyår som inte vill mig väl.
2005-06: Gängbråk och polismisshandlad.
2006-07: Otrohet och slagsmål.
2007-08: Slagsmål.
2008-09: Pinsamt full med mytomanantydningar.

Nästa år så ska jag vara långt bort från stan.
Helt utan sällskap.
Om jag får välja själv?
Ibland får man inte det.
Faaaast, jag får och nästa nyår kommer
bli den bästa dagen i mitt liv.


ganska dansanta kan man säga. (kim, erik, bebiselefant och notalp.)

1 kommentarer

Scofield

03 Jan 2009 03:08

Du säger alltid att jag är dålig för att jag aldrig lämnar några spår.. Well. Nyår är nyår. Det borde du ha lärt dig. Nyår är alla dårars ursäkt att få spela över, men ändå komma undan med hedern (dom kallar det tydligen så) i behåll. You know this.. Fast det här med mytomanantydningarna är ju.. intressant. Du minns väl vad jag sagt om lögner? :) Och det här med att du ska bli snäll.. det vågar du väl knappast? :P

Kommentera

Publiceras ej