Regnbågsbarn.

0kommentarer

ÅjÅjÅjÅj.
Nu är jag inne på min 4536372829212 arbetsdag i streck.
Himla flitig myra.
Men nu är det så...att jag KIM ska ha en ledig helg.
Det ska bli skönt med en lördag och söndag i lugn och ro.
Då ska jag inte ens titta åt alkoholen.
Det kommer göra mig gott.
Jag tänker bara umgås med mig själv,
med allt vad det innebär.
-Hej, "svt play".


I förrgår anlände jag vid 23:00 efter jobbet till
en kär kollega.
Hon och hennes man hade överraskningsdrinkar.
Sommardrinkar.
Jag fick sitta snällt i vardagsrummet med ett glas rött
och vänta.
Sen blev det fest.
Jag höll till 05:00.
Då tog jag mina saker och vandrade hem.
Myspys, kan man säga.
Såskareva.

Efter några timmars sömn åkte jag in till centralen.
Där väntade en gammal kär vän.
Ellen!
Ellen som jag inte sett sen avslutningen i nian.
Det var fint.
Det var ett trevligt möte.
Vi gick teater ihop på våran fritid,
vi var väldigt duktiga.
Bäst i klassen.
Hon bor i malmö nu, jag tänker hälsa på.
Jag får!

Idag har jag äntligen hämtat passet.
Ja just det.
Inga kommentarer.
Man ser att det är jag och alla
fem namn fick plats.
Tjusigt.

Idag pratas det om regnbågsbarn på P3.
Jag är ett sådant färgglatt barn.
Dom pratar om att öppna regnbågsdagis.
Jag hade älskat att gå på ett sådant.
Då hade jag kanske sluppit den där
bitterfittan Yvonne.
Hon som inte lät mig vara med på samlingarna.
Hon som sa att jag var ful och dum.
Jag var aldrig ful och dum.
Jag kommer heller aldrig bli ful och dum.
Så tji fick du, gamla gris.

Åfy, kaffet kallnar.

Jag ska flyga snart.
Då är det till att plocka fram flaskan igen.
Jag har kollat med en kapten hur mycket jag kan
hälla i mig innan för att inte bli utsängd från ena vingen.
Det var en del.
Det känns tryggt.
Typ.
Nej.
Hjälp.



men vad gör lillfingret egentligen? fiiina damen.

Kommentera

Publiceras ej