Varför har dom slutat sälja chokladpenisar på Liseberg?

0kommentarer


Jag och mormor gjorde ett
ärligt försök med att agera
mysiga typiska svenskar.

Men vi hatade Jul på Liseberg.
Det var förbannat kallt
och kaninerna störde.

Renarna luktade bajs
och den roliga spegeln
var inte rolig längre.

Det bästa var dock att
låtsasjesusbarnet i den
lilla krubban var blå i fejjan.
Absolut stendöd.
Jag stirrade och vrålade
OSMAKLIGT! DÖD BEBIS! ÅFY!
Sen galopperade mormor och
jag fnissandes därifrån.

Jag har varit på dåligt
humör idag, en riktig skata.
Jag har tänkt fula tankar.
Väldigt fula.
Dödstraffsfula.

Men det är över nu och
vi ska ha en liten fest
för mitt namn med nära
och kära (tre riktiga personer!).
Livet blir bra mycket härligare
om jag är trevlig och rar.

Glad Lucia och det.

Kommentera

Publiceras ej