Om när jag nästan blev porrstjärna.

3kommentarer


Ibland kan vissa otrevliga
incidenter inträffa när man jobbar natt.
Så pass otrevligt att man måste hoppa in i duschen.
Göra sitt hår rent liksom.

Jag var verkligen tvungen.

Allt var lugnt och tyst.

Klär av mig tills jag bara
har ett par trosor på mig.
Kläderna fick inte bli blöta.

Jag går in och börjar schamponera in håret.
Vad händer precis då?

Brandlarm.

Hela stället tjuter.
Jag har inga kläder.

Dörren börjar plinga.
Vem där?

Får på mig en handduk runt kroppen.
Springer och öppnar,
håret droppar och det svider
av det som runnit ner i ögonen.

Hej?

Där står killen som också är ensam
nattarbetare.
Han gapar om att det var hans fel.
Ja, jag vet?
Han har gjort popcorn såhär på
nattkvisten.
Smart.

Hur stänger vi av undrar han oroligt.
Man stänger inte av?
På natten så kommer brandkåren hur man än gör.

Jag ursäktar mig för en stund och springer
och sköljer ur håret.
Försöker ta bort svidet i ögonen och drar på mig en hatt.

Sedär!
Två brandbilar.
Åtta brandmän.
Popcorn?
Pinsamt.

Brandmännen frågar varför det tog så lång tid
att larma av.
Killen som fixat igång larmet ler och talar
om att det var minsann för att hon/jag har duschat.
Jag duschade inte!
Jag gjorde rent.

Var det skönt då? undrar brandmännen och skrattar.
Det hann inte bli skönt svarar jag och försöker se ball ut.
Jag lyckas inte då det fortfarande svider i ögonen.
Dessutom har jag inga kläder på mig,
man är inte lika kaxig då ute i natten framför 9 karlar.

Bilarna åker hem och jag ser att killen är söt.

Du killen!
Vill du ha kaffe inne hos mig om en timme?
Ja.
Han vill ha kaffe.

Efter en timme ses vi igen.
Jag har hunnit städa upp mig och
han är trevlig.

Det låter som en början på en dålig p-rulle.
Fast då skulle brandmännen stannat och alla
hade sörplat kaffe ihop.

Efter en stund återvänder killen till sin arbetsplats
och jag sitter kvar och tänker på hur härligt det var
att jag så öppet raggade nyktert en lördag.

Det bästa?
Att klockan var kvart i tre på natten.
Mitt första nyktra kvartitre-ragg!
Hipp hipp hurra!

Vi har druckit kaffe nu och han har önskat mig
lycka till i Oslo.
Han kunde inte flytta med dock.
Men oj, varför frågade jag det efter fem minuter?
Härlig.

Vi låg inte.
Men jag gav honom min frukt.
Två fina frukter i en pressbyråpåse.
Åh romantiskt.
Typiskt mig.

Nu är jag själv igen och mitt hår är faktiskt jävligt
rent, för att inte tala om vad mina ögon är.

Glad lördag.


3 kommentarer

nilla

04 Aug 2009 03:48

åh roligt på jobbet!

britta

04 Aug 2009 19:46

haha fan va fint

Cia

15 Aug 2009 16:08

Vaaa? Jobbar det söta killar där?

Kanske ska tebax då =)

Kommentera

Publiceras ej