Svett, blod och läkerol.

4kommentarer

Jag blir banne mig tokig.
Jag har åkt buss.
Tidig buss.
Den tiden på dygnet man är
lite extra känslig: 06:00.

Men  denna morgon hade jag en
mp3 som skulle spela ljuv musik
och göra mig mindre ilsken och
får mig att stänga av stressen.

Sitter i lugn och ro och njuter.
Lite ihoptryckt av den gamla damen.
Men vad gör det?
Livet är en fest?
Jag tänker och kolla in landskapet utanför.
Åh.

Vad i hela fridens namn händer då?
Jo, musiken tystnar och tanten
hamnar helt plötsligt väldigt nära.
Känns som i knät.
Dumma!
Försvinn!

Mp3´n har under natten lyckats bli urladdad.
Jag som var så nogrann.

Det börjar lukta oborstade tänder och
otvättade armhålor.
Det jag stängt av samtdigt som jag
tryck på ON slår mig som
en käftsmäll.
Aj, helvete.

Ånej, vad nu?
Tanten bestämmer sig för att
hälla HELA läkerolaskens innehåll
i munnen.
Hon börjar tugga.
Sen smaskar hon, slickar, suger
och knaprar.

Hade jag inte varit så pass väluppfostrad
och vetat att man inte får slänga sig på
och bryta upp folks munnar och peta ut innehåll
så hade jag gjort det.
Jag hade gjort det utan att blinka.
Men nu får man inte.

Jag stoppar (o)diskret fingret i
örat närmast monstret.
Ser hon nu?
Ser hon hur hon stör min ro?
Nej, hon tar upp ask två.
Jag dör lite.

Efter en snabb bön till Gud
så stannar bussen på hållplatsen
där jag ska få kliva av.
Tack.

Jag springer av,
fyller mig med luft och
rensar lungorna från
dålig andedräkt.

Ramlar in med nerverna i en påse.
Hjälp mig, piper jag.

Hjälpen kommer fort.
Kaffet i ena handen,
cigarett i andra.
Jag får prata ut om "hemska tuggen"
och alla hemska odörer.
Alla förstår.

Återställd.

Vilket gripande inlägg.
Men oroas inte.
Jag mår bra nu.







4 kommentarer

Anonym

08 Apr 2009 23:38

hahahaha (y)

Anonym

09 Apr 2009 17:39

Hej! kolla gärna in vår nya sexblogg! <3

kram J&C på http://sexgossip.blogg.se

jimmy

10 Apr 2009 11:21

underbart.

Ponder

10 Apr 2009 23:25

Ja fy fan för smask-snask-tuggare! Det borde vara böter, om inte fängelse för sånt beteende så tidigt på morgonen.

Kommentera

Publiceras ej