Fyrtioårskris, pojkar och sur mjölk?

9kommentarer

Åj.
På hållplatsen kom en fjunig sak
fram och ville prata.
Jag tänkte att han var allt en liten pojke.
Inte en dag över tjugo.

Mamma skrattade.

Bussen räddade mig i sista sekund
och jag slapp bli uppraggad.
Nä, jag SLAPP vara med om ett taffligt försök
till uppraggning.

Vi sprang på.
Mamma och jag.

Men killen och hans kompis skulle med.
Han ville absolut sitta nära mig och
tvingade sin oborstade kompis att sitta nära också.

Jag gav mamma "hjälp mig"-blicken och hon
sa högt och tydligt att hon frös och ville
längre in i bussen för värmen.
Värmen?
Bra!

Sen satt han generad och vände sig om.
Illröd i fejset.
Det var lite sött.

Det var då det slog mig!
Jag är tjugofyra nu.
Jag är gammal?

Hade jag varit en mjölk hade jag varit
klumpig, sur och väldigt odrickbar.
Hade jag varit ett bröd hade kanterna varit
hårda med illaluktande grönt ludd.
En glödlampa?
Ja, då hade jag sannerligen inte lyst.

Hur gick det så fort?

Hur blev tjugoåringarna barn?
För bara några ögonkast sen var det
just dom killarna jag ville åt.
Jag var sexton.

Herregud!

Stanna tiden!

Fyrtioårskrisen är i rullning...

9 kommentarer

Louice

20 Apr 2009 22:30

Oj. Jag skulle betala dyra pengar för att vara 24 igen. Det är faktiskt den bästa åldern. Sa 27åringen snusförnuftigt.



<3 Stenmark

waltzingalong

21 Apr 2009 00:10

Det är korrekt. Du är väldigt gammal numer.

annabanan

21 Apr 2009 08:36

Haha, hello ålderskris =)

Kris

21 Apr 2009 09:42

Söt skröna! Rart att mamsen är din wingwoman. Min mamse brukar när vi är ute i det offentliga rummet hålla utkik efter om det är några damer i faggorna som kan tänka sig tycka att jag är attraktiv. Sen pokear hon mig i sidan och säger "Psst tjejen där borta tittar på dig". Trots att jag passerat ett gäng dödsstreck (jepp livet indelas i såna för åldersnojjerister - 20, 23, 25, 27, 30) så blir det lite rodnad varje gång och ett litet "Äsch då, inte då, varför skulle hon?". Vad det säger om mig kan vi låta vara osagt..Kan ju meddela att om några år när du blir gummsjuk kommer du att sakna tiden då lammkött ville åt dig så passa på och njut! Iofs kommer nog du vara too hot ta trot hela livet och förvrida gosshuvuden big time även i mogen ålder.

Bibbi

21 Apr 2009 10:40

Kan du gissa vart jag är ;-)

Kram Bibsan

Emma

21 Apr 2009 15:00

oh ja fick också en insikt om att jag är sjukt gammal! när jag inte hängde med i ungdoms-slangen häromdan! och 24 är ju nästan 25 och det är halvvägs till 50, som är halvvägs till 100... vi är nog döende tror jag.

LiliPili

21 Apr 2009 18:21

fan lägg av, jag blir 25 nästa vecka.........



kim

22 Apr 2009 12:35

Lilipili: Men tjugofem är seixgt!

kim

22 Apr 2009 12:36

Lilipili: Och sexigt!

Kommentera

Publiceras ej