varför så arg?

1kommentarer


Herregud.
Det har varit helg på mitt friska torg.
Knivhugg.
Rakt framför näsan på mig!
Jag stod i fönstret senare.
Polisen kom.
Jag tog fram popcornen.
Sant.
L O L.

Tio kondomer senare och helgen var över.
Det var fest.
Det festades för hårfönen.
Det dracks tequila blandat med juice.
Det gräts.
Inte jag?
Någon annan såklart.
Va troru?

På söndagen kom en tvååring från finare kvarter springandes
med nyplockade äpplen från hans trädgård.
Han såg rolig ut bland alla somaliska barn.
Dom lekte ihop senare.
Dom bah, va liten du är?
Han bah, jag är två år?
Hans mor kånkade på ett köksbord.
Jag firade detta med att äta en saftig kyklingsallad ur bunke.

Idag är det 22 timmarspasset jag jobbar.
Aldrig har folk slagit så mycket på mig.
Aj?
Dagen började med tandläkarbesök.
Jag skulle ta hand om henne.
Vad gör jag?
Svimmar typ.
Borren satte igång.
Det började snurra och tandläkaren fick ge mig vatten.
Proffsigt Kim, proffsigt.
Tillbaka på huset.
Jobba jobba och jobba.
Va göru?
Slåss.
Rakt över huvudet.
Huvudvärk.
Men vad göru nu?
Vill ha äpple fast det inte är fika än.
Slåss igen.
Hejdå armen.

Sen sprang jag fortare än vinden över till jobb två.
MEN VAD GÖR DU NURÅ?
Slåss också.
Hejdå handleder.

Vilken skitbra dag.
Mörbultad och inga kläder.
Allt måste tvättas, jag jobbar utan kläder.
Proffsigt Kim, proffsigt.



Hej, ere polisen? Kom hit fort, dom puttar mig.
Vadå skyll dig själv? Okej, tjarrå!!!

1 kommentarer

hank

25 Aug 2009 08:23

fan den här bloggen är guld, ska läsa allt!

Kommentera

Publiceras ej