Mamman.

4kommentarer

Jag har en ganska härlig mamma.


Hon har hamnat i den berömda krisen.

Den runt fyrtio.

Det är nu hon piercar sig.

Hon har precis gjort tungan och funderar på en till.

Nej mamma, säger jag bestämt.

Hon bah; Jo men det är skitballt att ha i hakan.

Vadå, hakan?

Freak.


Igår var hon hos tatueraren.

Hennes första sittning sker snart.

Min mamma ska inte göra en liten trevlig ros som din mamma kanske ska.

Min mamma ska tatuera hela axlen och bröstet.

Kött, muskler, blod och ben.

Tatueraren ba; Eru säker?

Mamma är säker.

Ibland vill jag inte att hon ska vara säker.


Sms idag.

Det var mamman.

Onej, vad nu?

Mamman har haft en sked under kastrullen rakt på plattan.

Skeden blir varm som ni vet.

Vad gör mamma med den?

Stoppar i munnen.

Okej?

Sms: "Helvete, fått brännskador i mun och på tungan!!

Stoppade in en sked jag haft på plattan under kastrullen.

Det bara fräste till i kinderna. Jag ser ut som Jokern i Batman."

Lilla mamman.


Igår åkte vi buss.

Hon pratar om något, jag märker ord.

Mamman blir skitsur tillslut och vänder sig om med mord i blicken.

Stirrar och säger "Nu får du fan stryk snart!"

Det bästa är att jag har släppt före en liten blond tjej.

Så den mamman försöker ha ihjäl är inte jag.

Tjejen blir livrädd.

Jag skrattar och mamma skäms.

Härliga mor.


Men det är en bra mamma.

En både smart och rolig.

Min mamma är litteraturvetare, filmvetare, präst, författare,

konstnär mm.

Ja, hon har inte riktigt bestämt sig vad hon vill vara.

Så hon pluggar och blir massor av saker under tiden

hon tänker så det knakar.

Just nu i skrivande stund håller hon på att bli högsta hönset inom facket.

Det kom över en natt.
Hon bah; det är ju facklig jag ska bli.
Så blev hon det.
Populärast och bäst på en dag.

Hon hatar djur.
Nu pratar vi hat.
Det första hon gör är att skaffa kanin när jag flyttade hemifrån.
Mamma på buss igår; "Kimmen, jag har lärt Musse sitta "vacker tass".
Kim; "Men lägg ägg"
Mamman; "Jo, han är jätteduktigt. Försökte lära honom spela fotboll
också men han förstod inte reglerna :/ "
Det var ungefär där jag slutade lyssna.


Kontenta:
Jag har en väldigt rar mor.
Härlig och ärlig på alla sätt och vis.



Oh so gay.

4 kommentarer

Du känner inte mig.

02 Oct 2008 02:46

Jag älskar ditt sätt att skriva.

Men mig känner du.

02 Oct 2008 02:47

Jag älskar dig.

Laila

03 Oct 2008 14:41

No måste du stoppa mamma, inte om hon ska tatoera hele jækla kroppen??? Jag hoppas och ber om at du skøyar der. Viss inte kommer vi ALDRI på besøk nå mere kan du helsa henne (mulig en liten tur for å kolla om hon verkelig har en kanin) :-)



Puss och kram fra tanten

Kim svarar.

22 Oct 2008 23:52

Laila!



Jag har redan hotat med att säga upp kontakten.



Hon bryr sig väldigt lite om det.



Hon är rar.

Rar som i den norska betydelsen för rar.

Kommentera

Publiceras ej