Åh rar!

1kommentarer

Jag har tänkt på en grej.
Rar!
Alltså ordet jag sökte och fann var RAR.
Jag är det.

Okej.
Igår på väg till jobbet satt det en tant brevid.
Hennes huvud skakade.
Sådär roligt som på en docka.
Först vare roligt.
Men tantan var ledsen.
Så jag satte mig ner och såg sådär pratig ut.
Hon var nog blyg.
Så jag bah; Ååååh Advent på söndag, tiden går så fort.
Hon såg glad ut.
Svarade iof inte.
Pinsamt.
Men hon såg glad ut.
RAR!

Åh.
Jag har 84375604 par raggsockor.
RAR.

Jag kommer ta hand om mammas kanin i tre veckor när hon blir inkallad till sitt sjukhus.
Fast jag är väldigt rädd för kaniner.
Rar.

Jag har en bebiselefant.
Den är rar.
Vi sover alltid ihop.
Imorgon ska den få ut och resa och träffa nytt folk.
Bara dom e snälla mot den?
Och inte kallar den för kåta horelefanten.

Jag lyssnar på Loa Falkman nu.
Rar.

Jag tänkte att jag skulle börja dricka rom och julmust varje dag fram till jul.
Jag har bunkrat upp med fem flaskor Kapten Morgan i kylen.
Ganska orart.
Med tanke på dåliga gener.
Fast jag kan sluta när jag vill.
Rart att tro så.

Åh.
Nu kommer asabra Malin.
Jag ska laga sallad till henne.
Med lite hjälp av pizzafarbrorn.
RAR!


Åh här ser man: Rar!

Ps. Rar betyder konstig på norska. Men jag menar på svenska.

1 kommentarer

Ulrika

20 Jan 2009 19:28

På svenska betyder rar ursprungligen sällsynt, i positiv bemärkelse, om nu det kan vara till någon tröst :)

Kommentera

Publiceras ej