När jag hånglade med Pink.

0kommentarer

Jag tror jag precis tappade bort min man.
Jag vet inte vart han tog vägen?
Så jag ska dricka upp mina pengar,
och inte betala hans hyra (?).
Jag har en helt ny attityd,
och jag ska ha på mig den ikväll.
Jag ska hamna i trubbel
Jag vill starta ett bråk?


Alltså såskadetva?
Åh, jag har julpyntat hela mitt jobb.
Det är ett stort hus.
Idag ringde dom och sa att jag minsann var en pärla.
PÄRLA?
Som man hittat i en mussla då eller?

Jag har spenderat hela min helg på sjukhus, vid buren, krogen och på gruppis.
Det har varit härligt kan man säga.
Jag skulle egentligen vara och andas ut i sthlm
men som den ansvarsfulla människa jag är (sanning)
så har jag stannat hemma och gjort mitt jobb
som god dotter, kollega, alkoholist och kaninälskare.
Visst har man fått skäll.
Man får det ofta.
Gör inte så!
Gör så!
Okej?

Åh jag tänkte bah; härligt nu kan man bara dyka upp på nåns trapp
och typ säga "heeej?".
Idag hade det blivit.
Det hade varit fint.
Jag hade kunnat vara en present.
Jag vill vara present.
Men nu är jag inte.
Mormor skulle ha fraktat mig.
Men nu får hon åka hem ensam.
Lilla mormor.
Jag åker istället till min mor och visar att jag kan vara nykter.

Förra lördagen kollade jag mycket på californication.
Det förvandlade mig till en romdrickande apa.
Galet.
Rom blandat med julmust.
Stygga tomten kallade jag min kära drink.
Den var god men elak.
Tog allt minne och sprang.

Oj, nu kommer min halmstadsskjuts.
Då drar man igen.

Apa!


Jag blev snäll igår.


Kommentera

Publiceras ej